Propozycje zadań projektowych z przedmiotu grafika
komputerowa:
- Interfejs
operatorski bezzałogowego obiektu latającego – "tradycyjne" wskaźniki
o stanie lotu generowane za pomocą skryptu.
Należy przygotować aplikację rysującą prędkościomierz, wysokościomierz,
sztuczny horyzont oraz wskaźnik kursu „wyrysowane” z wielokątów (bez
zastosowania tekstur). Wartości, które mają być wskazywane mają być
odbierane jako strumień pakietów UDP.
- Interfejs
operatorski bezzałogowego obiektu latającego – zintegrowany wskaźnik o
stanie lotu generowany za pomocą skryptu.
Należy przygotować aplikację rysującą zintegrowany wskaźnik stanu lotu
(EFIS). Wartości, które mają być wskazywane mają być odbierane jako
strumień pakietów UDP.
- System
wyświetlania map 2D na podstawie plików GeoTiff.
Dostępny będzie zestaw map w formacie GeoTiff.
Mapy należy wyświetlić jako zbór tekstur OpenGL.
- Fuzja danych:
ortofotomapa i mapa wysokości.
Na podstawie "przemysłowych" plików z mapą wysokości praz mapą
2D należy wygenerować trójwymiarową wizualizację terenu.
- Program do
planowania trajektorii drona.
Program powinien umożliwiać interaktywne planowanie trajektorii obiektu
latającego. Należy nad hipotetyczną mapą zdefiniować zbiór kolejnych pnktów kontrolnych, które tworzą ścieżkę lotu drona. Każdy z punktów można "zmodyfikować"
w sposób interaktywny (przesuwanie myszką, okno dialogowe itp.).
- Interfejs
operatorski drona na urządzenia przenośne.
Należy przygotować zestaw "zegarów" lub wskaźnik EFIS
odwzorowujący prędkość, kurs i orientację przestrzenną obiektu latającego,
które będą wyświetlane na urządzeniu przenośnym.
Przykładowe
programy:
Przyrządy lotnicze
Klient
– serwer UDP
Aplikacja
rozproszona z zastosowaniem interfejsu sockets
Odnośniki do filmów:
EFIS 1: https://www.youtube.com/watch?v=sTh4y1JzCmg
EFIS 2: https://www.youtube.com/watch?v=mGlst-FZXHk
- Graficzny
model gniazda robotów.
Wymagania na ocenę 3,0:
- Opracowanie własnej siatki robota na podstawie zdjęć lub zdobytej
dokumentacji;
- Opracowanie własnej prostej animacji robota uruchamianej automatycznie
po uruchomieniu programu
- Opracowanie oświetlenia robota.
Wymagania na ocenę 3,5:
- Uzupełnienie sceny o teksturowane elementy
- Wprowadzenie na scenę co najmniej drugiego robota
Wymagania na ocenę 4,0:
- Uzupełnienie sceny o otoczenie (fragment hali fabrycznej, laboratorium
itp.)
- Wprowadzenie dla robotów dodatkowych stopni swobody: poruszanie się na
podwoziu lub taśmociągu
- Uzupełnienie animacji o symulację przekazywania pomiędzy robotami
przedmiotów (można to zrobić przez kontenery lub taśmociągi)
Wymagania na ocenę 4,5:
- Wprowadzenie drugiego typu robota (innej siatki)
- Opracowanie interfejsu graficznego dla aplikacji umożliwiającego np.
oglądanie sceny z kilku wybranych widoków, ustalanie parametrów animacji,
zmianę animacji, zmianę warunków oświetlenia, wyświetlenie ilości klatek
na sekundę itp.
Wymagania na ocenę 5.0:
- Uzupełnienie sceny o własne dodatkowe rozwiązania (np. dodatkowe efekty
świetlne – spawanie, wprowadzenie shaderów, wieloteksturowania, przezroczystości, mgły)
- Lub: Zaproponowanie programu do konfiguracji modelu gniazda robotów.
- Lub: Zaproponowanie programu do programowania ruchu robotów.