Propozycje zadań projektowych z przedmiotu grafika komputerowa:

 

  1. Interfejs operatorski bezzałogowego obiektu latającego – "tradycyjne" wskaźniki o stanie lotu generowane za pomocą skryptu.
    Należy przygotować aplikację rysującą prędkościomierz, wysokościomierz, sztuczny horyzont oraz wskaźnik kursu „wyrysowane” z wielokątów (bez zastosowania tekstur). Wartości, które mają być wskazywane mają być odbierane jako strumień pakietów UDP.
  2. Interfejs operatorski bezzałogowego obiektu latającego – zintegrowany wskaźnik o stanie lotu generowany za pomocą skryptu.
    Należy przygotować aplikację rysującą zintegrowany wskaźnik stanu lotu (EFIS). Wartości, które mają być wskazywane mają być odbierane jako strumień pakietów UDP.
  3. System wyświetlania map 2D na podstawie plików GeoTiff.
    Dostępny będzie zestaw map w formacie GeoTiff. Mapy należy wyświetlić jako zbór tekstur OpenGL.
  4. Fuzja danych: ortofotomapa i mapa wysokości.
    Na podstawie "przemysłowych" plików z mapą wysokości praz mapą 2D należy wygenerować trójwymiarową wizualizację terenu.
  5. Program do planowania trajektorii drona.
    Program powinien umożliwiać interaktywne planowanie trajektorii obiektu latającego. Należy nad hipotetyczną mapą zdefiniować zbiór kolejnych pnktów kontrolnych, które tworzą ścieżkę lotu drona. Każdy z punktów można "zmodyfikować" w sposób interaktywny (przesuwanie myszką, okno dialogowe itp.).
  6. Interfejs operatorski drona na urządzenia przenośne.
    Należy przygotować zestaw "zegarów" lub wskaźnik EFIS odwzorowujący prędkość, kurs i orientację przestrzenną obiektu latającego, które będą wyświetlane na urządzeniu przenośnym.   

Przykładowe programy:
     Przyrządy lotnicze

     Klient – serwer UDP

     Aplikacja rozproszona z zastosowaniem interfejsu sockets

Odnośniki do filmów:
     EFIS 1: https://www.youtube.com/watch?v=sTh4y1JzCmg

     EFIS 2: https://www.youtube.com/watch?v=mGlst-FZXHk

 

 

  1. Graficzny model gniazda robotów.
    Wymagania na ocenę 3,0:
    - Opracowanie własnej siatki robota na podstawie zdjęć lub zdobytej dokumentacji;
    - Opracowanie własnej prostej animacji robota uruchamianej automatycznie po uruchomieniu programu
    - Opracowanie oświetlenia robota.
    Wymagania na ocenę 3,5:
    - Uzupełnienie sceny o teksturowane elementy
    - Wprowadzenie na scenę co najmniej drugiego robota
    Wymagania na ocenę 4,0:
    - Uzupełnienie sceny o otoczenie (fragment hali fabrycznej, laboratorium itp.)
    - Wprowadzenie dla robotów dodatkowych stopni swobody: poruszanie się na podwoziu lub taśmociągu
    - Uzupełnienie animacji o symulację przekazywania pomiędzy robotami przedmiotów (można to zrobić przez kontenery lub taśmociągi)
    Wymagania na ocenę 4,5:
    - Wprowadzenie drugiego typu robota (innej siatki)
    - Opracowanie interfejsu graficznego dla aplikacji umożliwiającego np. oglądanie sceny z kilku wybranych widoków, ustalanie parametrów animacji, zmianę animacji, zmianę warunków oświetlenia, wyświetlenie ilości klatek na sekundę itp.
    Wymagania na ocenę 5.0:
    - Uzupełnienie sceny o własne dodatkowe rozwiązania (np. dodatkowe efekty świetlne – spawanie, wprowadzenie shaderów, wieloteksturowania, przezroczystości, mgły)
    - Lub: Zaproponowanie programu do konfiguracji modelu gniazda robotów.
    - Lub: Zaproponowanie programu do programowania ruchu robotów.