Propozycje zadań projektowych:

 

  1. Graficzny model gniazda robotów
    Wymagania na ocenę 3,0:
    - Opracowanie własnej siatki robota na podstawie zdjęć lub zdobytej dokumentacji;
    - Opracowanie własnej prostej animacji robota uruchamianej automatycznie po uruchomieniu programu
    - Opracowanie oświetlenia robota.
    Wymagania na ocenę 3,5:
    - Uzupełnienie sceny o teksturowane elementy
    - Wprowadzenie na scenę co najmniej drugiego robota
    Wymagania na ocenę 4,0:
    - Uzupełnienie sceny o otoczenie (fragment hali fabrycznej, laboratorium itp.)
    - Wprowadzenie dla robotów dodatkowych stopni swobody: poruszanie się na podwoziu lub taśmociągu
    - Uzupełnienie animacji o symulację przekazywania pomiędzy robotami przedmiotów (można to zrobić przez kontenery lub taśmociągi)
    Wymagania na ocenę 4,5:
    - Wprowadzenie drugiego typu robota (innej siatki)
    - Opracowanie interfejsu graficznego dla aplikacji umożliwiającego np. oglądanie sceny z kilku wybranych widoków, ustalanie parametrów animacji, zmianę animacji, zmianę warunków oświetlenia, wyświetlenie ilości klatek na sekundę itp.
    Wymagania na ocenę 5.0:
    - Uzupełnienie sceny o własne dodatkowe rozwiązania (np. dodatkowe efekty świetlne – spawanie, wprowadzenie shaderów, wieloteksturowania, przezroczystości, mgły)
    - Lub: Zaproponowanie programu do konfiguracji modelu gniazda robotów.
    - Lub: Zaproponowanie programu do programowania ruchu robotów.
  2. Konstruowanie modelu robota z zastosowaniem modeli z programu Blender.
    Należy zaproponować technikę włączania do programu napisanego w OpenGL obiektów opracowanych w programie Blender. Z obiektów należy na poziomie OpenGL stworzyć prosta animację.