Propozycje zadań projektowych:
- Graficzny
model gniazda robotów
Wymagania na ocenę 3,0:
- Opracowanie własnej siatki robota na podstawie zdjęć lub zdobytej
dokumentacji;
- Opracowanie własnej prostej animacji robota uruchamianej automatycznie po
uruchomieniu programu
- Opracowanie oświetlenia robota.
Wymagania na ocenę 3,5:
- Uzupełnienie sceny o teksturowane elementy
- Wprowadzenie na scenę co najmniej drugiego robota
Wymagania na ocenę 4,0:
- Uzupełnienie sceny o otoczenie (fragment hali fabrycznej, laboratorium
itp.)
- Wprowadzenie dla robotów dodatkowych stopni swobody: poruszanie się na
podwoziu lub taśmociągu
- Uzupełnienie animacji o symulację przekazywania pomiędzy robotami
przedmiotów (można to zrobić przez kontenery lub taśmociągi)
Wymagania na ocenę 4,5:
- Wprowadzenie drugiego typu robota (innej siatki)
- Opracowanie interfejsu graficznego dla aplikacji umożliwiającego np.
oglądanie sceny z kilku wybranych widoków, ustalanie parametrów animacji,
zmianę animacji, zmianę warunków oświetlenia, wyświetlenie ilości klatek
na sekundę itp.
Wymagania na ocenę 5.0:
- Uzupełnienie sceny o własne dodatkowe rozwiązania (np. dodatkowe efekty
świetlne – spawanie, wprowadzenie shaderów, wieloteksturowania,
przezroczystości, mgły)
- Lub: Zaproponowanie programu do konfiguracji modelu gniazda robotów.
- Lub: Zaproponowanie programu do programowania ruchu robotów.
- Konstruowanie
modelu robota z zastosowaniem modeli z programu Blender.
Należy zaproponować technikę włączania do programu napisanego w OpenGL
obiektów opracowanych w programie Blender. Z obiektów należy na poziomie
OpenGL stworzyć prosta animację.